Tränings tips - Snyggare mage och form | Taggar

Taggar

Annons

Tränings tips – Snyggare mage och form

Alla vill väll ha snygg form på kroppen och snygg mage nu i sommar?, Har värdens hetaste tips om träningar man ska träna varje morgon och kväll i ca 6 minuter, de är för vissa kanske har en stressig kväll då kan man köra ett morgonpass eller vissa har en stressig morgon då kan man helt enkelt testa sig ett kvälls pass har man de väldigt stressigt i sin vardag så är de nog enklare att dra förbi gymmet 😉

Man behöver till träningen – En stol, en halkfri ”matta” och en kudde eller handduk för huvudet.
Övning 1 : Sätt dig på stolen håll i fötterna i golvet. Sitt rakt i ryggen, spänn magmusklerna genom att lungt dra in navlen mot ryggraden. Håll postitionen i 10 sekunder.Vila och räka till tre innan du upprepar övningen. Sikta på att göra 2 – 4 repitioner.

Övning 2 : Gå ner på alla fyra med händerna isär, armbågarna lätt böjda och knäna under höfterna. Håll huvudet i linje med resten av kroppen. Titta ner i golvet och se till att inte hålla hakan mot bröstet. Slappna av i magmusklerna dra sedan sakta in navlen mot ryggraden. Håll in magmusklerna medans du räknar till 10. Slappna sedan av och andas lungt under hela övningen. Upprepa övningen med andra benet sen. Gör ca 2-4 repitioner

Övning 3 : Lägg dig på rygg med böjda knän och fötterna höftbrett isär
i golvet. Se till att ha ruggraden i neutralt läge. Håll armarna längs
sidorna med handflatorna uppåt. Lyft benen i luften med rät vinkel mot
kroppen. Spänn magmusklerna och sänk långsamt ena benet till golvet och
lyft därefter upp det igen. Upprepa sedan övningen med de andra benet.
Gör ca 6-8 repitioner.

Sådär ja!, de va nårga tränings tips jag hade på listan!, ha några fler så de är bara att säga till om ni vill ha flera så fixar jag de självklart!, allt för er liksom 😉
PUSS
styrketraning-for-kvinnor1

Kommentarer
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats