rumpträning - step one | Taggar

Taggar

Annons

rumpträning – step one

Fick en förfrågan innan idag om vi kunde göra ett litet inlägg om lite effektiva rumpövningar, och de är ju givet!  Så jag tänkte inleda med steg 1, hur du får kontakt med rumpmusklerna.  Där jag själv är just nu, då jag har lite svårt för att aktivera mina gluteus muskler i vissa övningar. 

De du behöver är ett golv, en pilatusboll och dig själv.

Låt de benet som inte ska jobba vila som ett stöd rakt på bollen och de andra i 90 grader mitt på bollen. För att lättare känna att du aktiverar rätt muskler så håll 1 eller 2 fingar på sidan av rumpan och pressa de böjda benet mot bollen. Om du gör rätt så kommer du känna att du spänner rumpmusklerna när du pressar fram benet. Om inte så kommer hamstring (baksida lår) aktiveras och jobba ist. 

Gör några reps på var sida och verkligen känn att du aktiverar rätt muskler varje gång så kommer de ge en mycket bättre effekt när du sen går över till de andra rumpe gump övningarna, som kommer upp på bloggen så småningom.. såå fortsättning följer… 🙂  

M

IMG_5527

Kommentarer
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats