Alanya, mitt älskade Alanya | Taggar

Taggar

Annons

Alanya, mitt älskade Alanya

Vi lämnade Sverige och allting bakom oss. Vi blev jättefint välkomna till hotellet Riviera och vi blev bjudna på drinkar och det blev många kramar. Vi var tillbaka. Huseyn som äger hotellet blev väldigt glada över att se oss igen så det firades med glassdrinkar i poolbaren, hur mysigt som helst! Det var varmt, väldigt varmt. Havet svalkade inte och inte poolen heller! Solen var bakom hörnet och molnen existerade inte. Party livet var som alltid – galet jävla roligt. Notera galet. Återigen blev jag uppdragen på bardisken med en sex on the beach drink i handen. Tankarna var någon annanstans och regler bröts. Den enda regeln vi hade var att vi skulle ha så jävla kul. Och det hade vi.

Vi gjorde sånt som man brukar göra. Vi låg på stranden hela dagarna. Höll varandra i händerna och sprang ner och mötte vågorna. Vi spelade volleyboll med unga Alanya-bor och dom var precis som oss fast ändå så himla annorlunda. På kvällarna gick vi på stan och shoppade och åt den goda turkiska maten. Vi festade och fick nya favorit drinkar.

En kväll åkte vi upp till bergen och muren som finns i Alanya. Vi fick gå in i en moske och vi blev utklädda till muslimska kvinnor. Vi fick se hur om bodde där uppe och det var väldigt häftigt att se. Vi fick höra historien bakom allting som hände i muren osv. Vi knäppte många kort eftersom utsikten var otrolig! Hemresan var rolig, haha. Vår taxichaufför var helt galen. Det var bara att hålla i sig och åka.

Jag älskar att resa bort. Jag upplevde nya saker och jag var med om äventyr. Jag träffade nya människor som vi gick ut med och jag hoppas att vi en dag kommer att ses igen. Vi fick kontakt med två killar som åkte samtidigt som oss, samma flyg, samma buss och samma hotell. Dom festade vi också med, jättetrevliga killar. Vi åkte hem tillsammans också, trevlans. Trots att alla var döda på flyget hem haha.

Tyvärr så går en vecka alldeles för fort. Jag önskar att dygnen var mycket längre! Plötsligt var det första juli och plötsligt var halva 2012 över. Vi sa farväl till Alanya och kramade om dom som vi inte kommer att se på ett tag nu. Vi kommer tillbaka, det lovade vi ju. Så jag fortsätter sommaren 2012 på svensk mark, och jag ser fram emot vad som kommer härnäst. Jag kämpar på och ler lite till här hemma i trista Sverige, jag vet att hela världen väntar på mig.

Kommer sakna alla fina personer i år med! Men det blir ännu roligare nästa gång. Vänta på oss. Ses snart. Puss.